Och motivationen håller i sig

Hur mycket motivation behöver man ha för att klara något? Precis så mycket som krävs för att överstiga begäret, skulle jag säga. Igår hade jag en bra dag. Mitt bryska uppvaknande höll i sig under dagen, men förvandlades inte till en känsla av misslyckande eller orättvisa eller gjorde mig till ett offer. Istället tänker jag att det kanske är den där slutgiltiga anledningen jag behövde, för att klara av ett hälsosammare liv. Den där saken som jag kan tänka på när allting håller på att falla samman, och det enda jag ser är omfamnande ostbågar och rara kakor. Nej säger jag!

Jag går och väntar på mensen som borde komma vilken minut som helst. Fast jag har sett alla signaler tänker jag att kanske, kanske lyckades det den här månaden ändå… Imorgon är det vägdag. På min dataskärm har jag tejpat fast 6,1 – det antal kilon som ska ta mig nerför första gränsen, ett BMI under 35.

Lämna en kommentar